Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SB

Já si myslím, že spíše než v rozdílu dvou náboženství spočívá problém v rozdílu dvou různých kultur. Evropská kultura byla založena na zemědělství a na nutnosti připravovat se v létě na přežití zimy. To v nás vypěstovalo určitý způsob uvažování. V arabských a afrických zemích tento problém v podstatě neexistoval, kultury tam byly pastevecké nebo i vysloveně přírodní, na zimu nebylo nutné se připravovat, protože příroda poskytovala obživu po celý rok, ba nebylo to ani možné, protože celoroční přítomnost zdrojů znamená automaticky i celoroční přítomnost škůdců, včetně škůdců skladových, takže nějaké větší zásoby by byly za prvé zbytečné a za druhé by nevydržely. V tom náboženství to tak moc není, protože z hlediska civilizačního není v podstatě rozdílu mezi nábožensky fanatickým Polskem a nábožensky velice chladnými Čechami.

Každá civilizace si přizpůsobí náboženství svým životním podmínkám (například v muslimských oblastech se vepřové maso brzy kazilo a hrozilo zažívacími problémy, tak ho náboženství zakázalo - ale ve skutečnosti to bylo světské hygienické opatření oděné do náboženského pláště).

Já osobně se na přistěhovalcích bojím uvažování ze dne na den v zemědělském světě, kde lidé uvažovali dlouhodobě. Náboženství tomu konfliktu dodává jenom vnější podobu, ale pravá příčina je jinde. Konec konců křesťanští přistěhovalci ze subsaharské Afriky sice nepáchají sebevražedné atentáty, ale integrace do evropského života jim nejde o nic lépe.

2 0
možnosti
JM

Toto pronesl o Islámu již Winston Churchill

Jak děsná jsou prokletí, jimiž stíhá mohamedánství své vyznavače! Kromě fanatického nadšení, které je u člověka stejně nebezpečné, jako je nebezpečná vzteklina u psa, trpí tou strašnou fatalistickou apatií. Důsledky se patrně projevují v mnoha zemích. Neprozřetelné zvyky, ledabylý systém zemědělství, líné obchodní metody a nejisté vlastnictví existují všude, kde vládnou či žijí následovníci Proroka. Pokleslá smyslnost zbavuje pozemský život půvabu a zjemnělosti a příští důstojnosti i svatosti."

1 0
možnosti
JM

"To, že podle mohamedánského práva musí každá žena patřit nějakému muži jako jeho výhradní majetek, buď jako dítě, manželka, anebo konkubína, nutně povede k odkladu konečného vyhynutí otroctví až do té doby, než se islám přestane mezi lidmi uplatňovat jako velká síla. U jednotlivých muslimů se sice mohou projevovat skvělé vlastnosti - vliv náboženství však přesto ochromuje společenský vývoj těch, kdo je vyznávají. Na světě neexistuje žádná mohutnější zpátečnická síla. Mohamedánství není ani zdaleka na vymření, naopak se projevuje jako bojovná víra získávající nové a nové stoupence. Už se rozšířila po celé střední Africe a na každém kroku za sebou zanechává nebojácné válečníky, a nebýt toho, že křesťanství je chráněno silnými zbraněmi vědy, proti níž marně bojovalo, civilizace moderní Evropy by možná padla stejným způsobem, jakým se kdysi zhroutila civilizace starého Říma."

1 0
možnosti
Foto

J39a29n 31R60ý48z15n87a56r

25. 7. 2013 12:49

Muslimové v Evropě začínají být skutečnou zkouškou naší civilizace. V podstatě se dá říci, že všechny závažné problémy minulého století začínaly plíživě a pak vzplály z ničeho nic.

Také je otázkou jak jsme vyrovnaní s křesťanstvím, které je tu zdánlivě doma - anebo lépe řečeno na něž jsme zvyklí. Co nám - či Evropským křesťanům - ústy svých představitelů nabízí a co skutečně vůči svým věřícím plní? Pak  můžeme tutéž otázku "položit" muslimům.

Bude v tom rozdíl? Jaký?

0 0
možnosti
JT

Na druhou stranu i krestanstvi je import. Zalozil to ten asiat v jedne jizni rimske provincii.

0 0
možnosti
JM

Shodneme-li se na tom, že přítomnosti islámu a muslimů v Evropě nelze bránit násilím. Na to se s Vámi nikdy neshodnu, Vy pozorovateli.

5 0
možnosti
JT

Pokud vim, tak ve stredoveku nasili proti muslimum docela dobre fungovalo. Ze Spanelska se pomerne rychle stahli a ve Vidni taky neni moc mesit.

4 0
možnosti
  • Počet článků 263
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2517x
Filosof, historik, arabista, publicista a pozorovatel současného světa, na který zírá většinou z Paříže, kde žije.

Seznam rubrik